Tuesday, March 27, 2012

Ide Cat Ruang - Painting Ideas (2)

Putih memberikan kesan luas pada ruang. Bukan hanya dinding, bahkan pada lemari sekalipun. Contohnya pada makeover di bawah ini. (untuk detail artikel, klik disini)

White can make the room looks larger. And, that is not only for the wall. It is also applicable for cupboard or cabinet. Below makeover might make it more real to you. (click here for full article)



Nah, kali ini, saya mau berbagi alternatif cat dinding yang memberikan kesan hangat pada ruang. Apa ya kira-kira? Jawabannya adalah pola garis-garis.

This time, I want to share wall painting technique which creates a warmer room. What can that be? The answer is stripped-line pattern.


Sebelumnya: toilet terkesan dingin dan sangat fungsional
Before: the comfort room looks cold and very functional

 
Setelahnya: nuansa garis-garis pada dinding dan sentuhan putih pada ornament toilet lainnya, membuat ruang lebih hangat dan nyaman.
After: stripped lines on the wall combined with other white ornaments in the room, making the CR warmer and comfy.

 Sebagai catatan saja, untuk mengimbangi keramaian dari corak bergaris ini, furnitur lain di dalam ruang sebaiknya berwarna monoton saja misalnya putih.
Just to note, to balance to fun of stripped lines, it's better to keep other ornaments in one tone such as in white.

Pengen lebih ber-eksperiment dengan lebih dari 2 warna? Bisa juga. Tapi dengan pola cat yang polos saja. Ide pola garis-garis di langit-langit ini menarik juga yah, readers?
Or, do you want to use more than 2 colors? Yes, you can by painting other wall plain or with no specific pattern. The stripped-line pattern on the ceiling can be an interesting idea too.


Semoga bermanfaat untuk keluarga tercinta :)
Hope this posting will be useful for you and beloved family :)

Salam hangat,
Irene

Sources:
thevirginiahouse.blogspot.com
younghouselove.com

No comments: