Saturday, October 27, 2012

Canvas Canvas on the Wall

Hi Hi!!

We are having a long weekend in Indonesia.
Sekarang sedang libur panjang akhir pekan di Indonesia.

I started my long weekend with a quick room cleaning! I believe neat and clean rooms stimulate our productivity. Do we share the same belief? :)
Saya memulai liburan panjang kali ini dengan bersih-bersih kamar! Saya memeluk kepercayaan bawah kamar yang rapi dan bersih memicu  kita untuk lebih produktif. Apakah teman-teman juga berpikir sama?

Anyway, about a month ago, I found my eyes passionately caught lines of ready-to-use canvases in a bookstore. I knew I must follow the passion that strongly came out of myself when seeing the canvas.
Ngomong-ngomong, kurang lebih sebulan yang lalu, mata saya terpikat susunan canvas yang siap pakai saat  berada di sebuah toko buku. Saya tahu saya harus mengikuti gelorah yang kuat sekali yang keluar saat melihat canvas itu. 

So, I tried some techniques and totally had fun with my experiments of playing with canvas and colors. The results might not be outstanding, even my first trial is ugly hehe, but I am glad that I tried.
Jadilah saya mencoba beberapa teknik dan sepenuhnya menikmati experimen saya bermain dengan canvas dan cat. Hasil karyanya mungkin tidak luar biasa, bahkan percobaan pertama saya terlihat jelek hehe, tapi saya senang saya sudah mencoba.

Let me share with you what I did with the canvas.
Ayo saya ceritakan apa yang saya lakukan dengan canvasnya.
 

1. Botanical Silhouette 

My first attempt is making a botanical silhouette.It was such a thorough process. 
Apparently freezer paper does not stick on canvas because there are some finishing processes applied on top of the canvas. 
Percobaan pertama membuat siluet tumbuhan. Prosesnya cukup detail. Dan ternyata freezer paper tidak lengket di atas canvas karena banyak finishing yang dilakukan di atas canvas

2. Boho pattern

 Initially I wanted to make lines patterns. 
But turned out that my mood drove me to boho pattern.
Awalnya saya kepikiran untuk membuat pola garis-garis.
Tapi akhirnya mood saya mengarah ke pola boho.

It all started like this. I used a lot of duck tape and double tape. 
As you see, they don't stick perfectly on canvas too.
 But, it adds more texture on the overall look.
Mulanya seperti ini. Saya menggunakan banyak duck tape dan double tape.
Terlihat juga ya bahwa tapes nya juga tidak melekat sempurna di atas kanvas. 
Tapi, tak mengapa! Tokh, belepotannya malah menambah tekstur keseluruhan gambar.


3. Colorful rain

I wanted to express my passion for colors. 
It is just like how I imagined it to be.
Saya kepikiran untuk mengekspresikan kesukaan saya terhadap warna-warni.
Dan hasilnya persis seperti bayangan saya.


Technique used is hot crayon using glue gun. 
I love how the melted crayon splashed naturally on the canvas
Menggunakan teknih hot crayon dengan menggunakan glue gun.
Saya suka percikan-percikan hot crayonnya sangat natural. 

I hope you enjoy your weekend too :)

Cheers,
Irene

No comments: